Niebieska Strefa A A+ A++

Imprezy dla dzieci i młodzieży

Piesek z origami

W dniach od 24 października do 11 listopada przypadają obchody Światowych Dni Origami. Z tej oto okazji gościliśmy w bibliotece wesołą grupę Żabek z filii PS nr 2 z ul. Górniczej. Na wstępie przedszkolaki zostały poinformowane o zasadach uczestnictwa w projekcie "Mała książka - wielki człowiek". Później z "Wielkiej Księgi Przed…

Oznaki jesieni

Po czym poznajemy, że przyszła jesień? Zastanawiała się nad tym sympatyczna grupa "Kotków" z filii PS nr 2 przy ul. Górniczej 64, która 19 października odwiedziła naszą bibliotekę. Dzieci opowiadały o zmianach, jakie zachodzą jesienną porą w przyrodzie i w życiu ludzi. Zaprezentowaliśmy maluchom książki z serii Basia i opowiedz…

W krainie muchomorów

28 września 2021 r. z jesienną wizytą przybyła do Filii nr 4 grupa średniaków z PS nr 2 z ulicy Sowiej. Na wstępie dzieci dowiedziały się, jak można zostać czytelnikiem i przystąpić do akcji "Mała książka - wielki człowiek". Po zwiedzeniu biblioteki wymieniliśmy informacje na temat jesiennych zapasów przygotowywanych przez ludz…

Jesień jeżyka

W pogodny poranek 21 września naszą bibliotekę odwiedziła grupa pięcio- i sześciolatków z filii PS nr 2 z ul. Górniczej 64. Spotkanie rozpoczęliśmy pogadanką o jesieni, o zmianach w przyrodzie i o tym, jak przygotowują się ludzie i zwierzęta do zimy. Przedszkolaki odgadywały zagadki, których rozwiązania były tematycznie związan…

Jesień

21 września 2021 r. Filię nr 4 odwiedziła grupa pięcio- i sześciolatków z PS nr 2 z ul. Sowiej. Rozmawialiśmy o oznakach jesieni i zachodzących zmianach w przyrodzie. Dzieci chętnie rozwiązywały jesienne zagadki. Wysłuchały opowiadania pt. Kto tam straszy z książki Tajemnice opuszczonego młyna. Zwiedziły również bibli…

Dzień Sąsiada na Jezioranach

W słoneczną sobotę 4 września Filia nr 4 wzięła udział w festynie zorganizowanym przez MAM Klub Aktywności Mieszkańców przy ul. 1-go Maja 238. Wspólnie z lokatorami osiedla Nowe Jeziorany świętowaliśmy Dzień Sąsiadów. Z przygotowanych przez nas gier i zabaw korzystali zarówno dzieci, jak i dorośli. Dużym zainteresowaniem cieszy…

Pocztówka z wakacji

Wakacyjne zajęcia w Klubie Aktywności Mieszkańców przy ul. 1-go Maja 238 niestety dobiegły końca. 31 sierpnia 2021 r. odbyło się nasze ostatnie spotkanie, w czasie którego zrobiliśmy podsumowanie wakacyjnych wojaży. Opowieściom o letnich wycieczkach nie było końca. Jedni opowiadali o pobycie nad polskim morzem, morskich kąpiela…

Wakacyjna wyprawa do Krakowa

Wakacyjne podróże były tematem naszego letniego spotkania 17 sierpnia 2021 r. w Klubie Aktywności Mieszkańców. Tym razem z uczestnikami zajęć wybraliśmy się na wycieczkę do magicznego Krakowa. Wspólnie wędrowaliśmy uliczkami tego królewskiego miasta poznając jego najwspanialsze zabytki. Wirtualnie zwiedzaliśmy Wawel, Rynek z Su…

Akcja Lato w "Czwórce"

W czwartkowy słoneczny dzień, 12 sierpnia 2021 r., Filię nr 4 odwiedziła 7-letnia Natalia z babcią. Dziewczynka bardzo lubi malować i układać puzzle, dlatego też bardzo chętnie wykonywała swoje ulubione zajęcia. Została także nową czytelniczką biblioteki. Na zakończenie wakacyjnego spotkania otrzymała upominek.

Morskie podróże

10 sierpnia 2021 r. spotkaliśmy się na kolejnym wakacyjnym spotkaniu w Klubie Aktywności Mieszkańców przy ul. 1-go Maja 238. Tym razem opowiadaliśmy o morskich podróżach. Dzieci poznawały zwierzęta żyjące w morzach i oceanach. Oglądały książki, m.in. Wielką księgę morskich zwierząt czy Przygody Neli wśród mórz i oceanów. Najbar…