Imprezy dla dzieci
Tygodnia Kultury Języka. Dzień 2.
Wtorek to kolejny dzień obchodów Tygodnia Kultury Języka. W słoneczny poranek do naszej biblioteki zawitała grupa uczniów klasy II D z pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 18. W szkole rozeszły się wieści, iż w bibliotece dzieje się wiele - z literkami na czele. Jak przystało na miłośników pięknej polszczyzny dzieci postanowiły pogłębić swą wiedzę nie tylko o samych literkach, ale też o ich wymowie. Pewne swoich sił zasiadły w dziale dziecięcym i z wielką ochotą przystąpiły do zawodów o tytuł „Super Łamacza Języka”. Czy jest to łatwe zadanie? - przekonajcie się sami. Oto jeden z wierszyków, które odczytywali nasi mali goście:.
Łoś łobuziak pszczółki łapał. Po łopianach czła! człap! człapał, łamał łubin, bo tak lubił, złote łany zbóż gniótł i jałowce wonne bódł. Wreszcie złapał, ale… katar! .
Jurorami w zawodach była wychowawczyni klasy i pani Ania z biblioteki. Kogo wybrać, kto posiada najbardziej wygimnastykowany język. Trudny wybór - potrzebna dogrywka. Umiejętność czytania została sprawdzona, teraz kolej na znajomość różnych słów - wyrazów. Arkusze rozdane - rozpoczynamy serię finałową. Jaki wyraz rozpoczyna się na literkę A, E, H, CH, RZ, Ż. Ten kto czyta, wiele wie. Dzieci nie miały problemu z wypełnieniem arkuszy i tak:.
A jak…: arbuz, aparat, album, Agnieszka, Ala, agrafka, aligator, arka, antena, apel, Antek, agrest, arena, albatros, afisz, Ania, arkusz, akapit, abecadło, anakonda, Ameryka, Afryka akrobatka… (i tu zabrakło miejsca na kolejne wpisy). .
Arkusz za arkuszem, wypełniały kolejne słowa. I tym razem nie udało się uzyskać rozstrzygającego wyniku. Stało się jasne - każdy z uczniów zasłużył na miano „Super Łamacza Języka”. Nieco zmęczone ale i bardzo zadowolone postanowiły powrócić do szkoły by pochwalić się swoimi osiągnięciami. Mamy nadzieję, że wkrótce do nas powrócą by raz jeszcze wyprawić się do zaczarowanej krainy książek. Czekamy! Do zobaczenia!.