Niebieska Strefa A A+ A++

Imprezy dla dzieci

Niezapomniane lektury

2016-02-17

„Niezapomniane lektury” - to tytuł zajęć, w których 17 lutego uczestniczyła klasa II h ze Szkoły Podstawowej 33. Przygotowaliśmy je na bazie czterech książek przeczytanych przez dzieci w bieżącym roku szkolnym: Puc, Bursztyn i goście, Nie płacz, Koziołku, Zaczarowana zagroda oraz Kajtkowe przygody. Na początku zajęć uczniowie podzielili się swoimi wrażeniami z przeczytanych lektur. Okazało się, iż większości z nich najbardziej podobała się pozycja Puc, Bursztyn i goście. Na drugim miejscu znalazła się książka Zaczarowana zagroda, zaś na trzecim Nie płacz, Koziołku. Książkę Kajtkowe przygody dzieci oceniły jako ciekawą, lecz stwierdziły, że sprawiał im problemy trudny język, jakim jest napisana.

Po tym wstępie i przypomnieniu autorów poszczególnych pozycji podzieliliśmy dzieci na cztery grupy i przystąpiliśmy do zadań mających na celu przypomnienie treści książek. Szybko się okazało, że uczniowie świetnie pamiętają bohaterów lektur i przeżyte przez nich przygody. Nikt nie miał problemu z odgadnięciem, o której postaci mówią przeczytane fragmenty książek ani ze wskazaniem wizerunku danego bohatera. Każda grupa prawidłowo też odgadła, który z pluszowych zwierzaków nie pasuje do danej lektury. Następnie zrobiliśmy mały przerywnik w konkurencjach dotyczących książek i dzieci wzięły udział w zabawie kształtującej pamięć - wizerunki książkowych bohaterów odwróciliśmy zakrywając obrazek, a zadaniem dzieci było przypomnieć sobie, na której planszy i w którym miejscu znajduje się dana postać.

Z tym zadaniem dzieci radziły sobie o wiele lepiej, niż spodziewaliśmy się - znów nikt nie popełnił żadnego błędu. Następnie każda grupa otrzymała kilka pytań dotyczących treści lektur - dzieci po raz kolejny wykazały się wspaniałą wiedzą i większość z nich udzieliła poprawnych odpowiedzi. Ostatnią konkurencją było opowiedzenie o zilustrowanej przygodzie. Rysunki, które należało omówić, były zasłonięte kolorowymi karteczkami, a zadaniem uczestnika było odsłonięcie jednej, dwóch lub wszystkich trzech kartek. Jeśli ktoś już po odsłonięciu jednej kartki domyślił się, co przedstawia ilustracja, zyskiwał dodatkowe dwa punkty, jeśli odsłonił dwie kartki, dostawał dodatkowy jeden punkt. I tu dzieci świetnie kojarzyły ilustracje - troje już po odsłonięciu jednej kartki wiedziało, co przedstawia dany rysunek. Troszkę więcej problemów przysporzyło dzieciom opowiedzenie o przedstawionej przygodzie - przy tym ostatnim zadaniu wyłoniła się grupa zwycięzców, której udało się wyprzedzić rywali w ilości zebranych punktów. Uważamy jednak, że cała klasa zasłużyła na wielkie brawa, więc z radością przyjęliśmy informację nauczycielki o tym, iż wszystkie dzieci dostaną szóstki ze znajomości lektur.


Fotogaleria