Nasz profil na Facebook
  MBP
 
 

Przeglądamy KATALOG KSIĄŻEK z Filii nr 8

Przeszukiwanie katalogu po indeksie: 

 

Maksymalnie na stronie:

 opisów

               


Monarchia
Tyt. oryg.: "De monarchia ".

LDR
02271nam a2200301 i 4500
001
n 20180330091046053342
003
_ _
MATEO_Group
005
20180330092359.0
008
180330s2010 pl |000 0 pol c
020
_ _
a 9788375752182
035
_ _
a MD.002.20180330091046053342.002
040
_ _
a POL d WR M d JEL
041
1 _
a pol h ita
100
1 _
a Dante Alighieri d (1265-1321).
245
1 0
a Monarchia / c Dante Alighieri; przeł. Władysław Seńko.
246
1 _
a De monarchia i Tyt. oryg.:
260
_ _
a Warszawa : b Hachette Polska, c cop. 2010.
300
_ _
a 167 s. : b il. ; c 19 cm.
336
_ _
a Tekst b txt 2 rdacontent
337
_ _
a Bez urządzenia pośredniczącego b n 2 rdamedia
338
_ _
a Wolumin b nc 2 rdacarrier
490
1 _
a Biblioteka Filozofów ; v 46
650
_ 4
a Monarchia x teoria y 14 w.
650
_ 4
a Polityka x filozofia
700
1 _
a Seńko, Władysław. e Tł.
830
_ 0
a Biblioteka Filozofów - Hachette Livre Polska ; v 46
920
_ _
a 978-83-7575-218-2
970
_ _
a Filozofia polityczna Dantego stanowi znaczący etap w rozwoju europejskiej myśli politycznej (...). Oryginalność jego Monarchii polega na tym, że nikt przed nim nie podejmował próby teoretycznego uzasadnienia potrzeby monarchii uniwersalnej obejmującej cały rodzaj ludzki, która by pod przywództwem jednego monarchy zdolnego zapewnić pokój powszechny na ziemi; dążyła do zapewnienia wszystkim szczęśliwości doczesnej. Nikt też nie proponował dotąd takiego porządku, w którym cesarz odgrywałby taką samą rolę w społeczności uniwersalnej, jaką papież pełni w Kościele. Polegał on na wyodrębnieniu z dotychczasowej idei religijnej idei czysto społecznej, czyli czysto świeckiej. Żeby wytworzyć sobie pojęcie społeczeństwa uniwersalnego w sensie niereligijnym, lecz czysto ziemskim, trzeba było - pisze Gilson - ideę taką, zapożyczyć od Kościoła i następnie sprowadzić ją na płaszczyznę działania, czyli polityki, co oznaczało, że trzeba było ją zlaicyzować. Stało się to wtedy, gdy fundamentem takiej społeczności uczyniło się nie nadprzyrodzoną wiarę, lecz rozum zainspirowany duchem filozofii Arystotelesa i jego Komentatora i kiedy szczęśliwość doczesną postawiło się jako cel dla całej społeczności ludzkiej.(ze wstępu tłumacza)
980
_ _
a 321.61
980
_ _
a 172.1


2009-18 | Odwiedzin: 3401841, dzisiaj: 4046 | Obecnie Gościmy: 80 | Logowań na konto: 360428, dzisiaj: 218 | Pozycji zamówionych: 20 | Pozycji zarezerwowanych: 3187
Pracuje w oparciu o SYSTEM BIBLIOTECZNY MATEUSZ | Designed by Sliffka